Ξέφωτο

Information

This article was written on 12 Dec 2010, and is filled under Αριστερά, Κοινωνία, Πολιτική, Φιλοξενούμενο.

Οψεις της άλλης και της «άλλης» όχθης

Αριστερόζ ποδηλατικά κολάν

Κατοικώ σε ένα προάστιο των Αθηνών, από τους νέους δήμους, με πληθυσμό μικροαστικό και εξαιρετικά μικρό πληθυσμό μεταναστών.

Θα σας πω τώρα τι κάνει ο Συνασπισμός …

Ο κόσμος είναι άνεργος -κάθε σπίτι έχει έναν και δύο ανέργους. Είναι, τις τελευταίες δύο τουλάχιστον δεκαετίες, ορατό το φαινόμενο της «φτωχοποίησης» -φαίνεται στην γενική υποβάθμιση των δημοτικών χώρων, των σπιτιών, των κήπων, των αντιπαροχών. Φαίνεται στην συγκοινωνία, στα καταστήματα, στο τοπικό εμπόριο και στην γενική εμφάνιση των ανθρώπων. Σταδιακή, εξαιρετικά γρήγορη, μόνιμη και σταθερή κατηφόρα, μείωση και υποβάθμιση.

Τώρα θα σας πω τι κάνει ο Συνασπισμός.

Η «φτωχοποίηση» αυτή, δεν είναι ένα αφηρημένο οικονομικό γεγονός -αγγίζει όλη την ζωή, από τα μεγάλα -δίνουμε το σπίτι αντιπαροχή, μέχρι τα μικρά -αλλάζει προσανατολισμό σπουδων ο γιός, ή αντί σπουδών βρίσκει μία εργασία. Και ακόμα, αγγίζει το περιβάλλον, την «ποιότητα» του χώρου που ζούμε, χαλάει τους κήπους, γιατί το νερό και η περιποίηση κοστίζουνε, αφήνει άβαφα και απεριποίητα τα σπίτια, υποβαθμίζει ακόμα και την ποιότητα των προϊόντων που πουλάνε τα τοπικά καταστήματα, απλώνει πάνω από το προηγουμένως μικροαστικό μας προάστιο την σκόνη της φτώχειας.

Τώρα θα σας πω τι κάνει ο Συνασπισμός.

Ταυτόγχρονα, συντελείται μία μεγάλη οικολογική και φυσική καταστροφή. Το βουνό έγινε λεωφόρος, και κόβεται σε οικόπεδα καθώς το αγκάλιασε και το πνίγει σταδιακά ο αστικός ιστός. Είναι προφανές ότι η πόλη θα σκαρφαλώση και από τις δύο μεριές  και μία ημέρα θα το καταπιή.

Τι κάνει ο Συνασπισμός;

Ποδηλατοδρομία -τι άλλο…

Δέκα θλιβεροί ποδηλάτες που κλείνουνε την κυκλοφορία, προσθέτοντας άλλο ένα βάσανο στην ζωή των κατοίκων του προαστείου μας . Δέκα -και συζητάνε αν θα βάλουνε την διαδρομή στο γκούκλ μάπς, μπας και χαθούνε. Επίσης κάνουνε μπαζάρ, -έτσι τα λένε-, όπου μαζεύονται οι ποδηλάτες και πουλάνε και αγοράζουνε σκουπίδια. Ακόμα κάνουνε συγκεντρώσεις της γειτονιάς -και ψήνουνε κολοκυθόπιτες και σουβλάκια .

Στο μεταξύ ο κόσμος υποφέρει.

Τον δήμο μας τον κερδίσανε οι απατεώνες. Και είναι βέβαιο ότι μας περιμένουνε αυξήσεις των δημοτικών τελών και υποβαθμίσεις των δημοτικών υπηρεσιών. Ο δήμος έχει προ πολλού μετασχηματισθή σε μηχανή κέρδους, όχι με την ανάπτυξη ή την κρατική βοήθεια, αλλά με τους δημοτικούς εισπρακτικούς μηχανισμούς .

Τώρα θα σας πω τι κάνει και γι’ αυτό ο Συνασπισμός.

Τίποτα. Ποδηλατοδρομία, μπαζάρ και κολοκυθόπιτες.

Τι θα έπρεπε να κάνη;

Μόνιμη και σταθερή, ενημέρωση των κατοίκων για το μνημόνιο, δωρεάν το κείμενο σε κάθε σπίτι, και όπως είπα, σταθερή και μόνιμη ενημέρωση, όχι μία ή δύο φορές το χρόνο, και ενημέρωση σχετική με τον δήμο και τις νέες εισπρακτικές καποδιστριακές και μνημονιακές υποχρεώσεις του.

Να ξέρης ότι τα παιδιά εκεί θα λύσουνε κάθε σου απορία. Βοήθεια στα φορολογικά, στους εκβιασμούς της εφορίας, και βοήθεια για την συμπλήρωση των εντύπων, στους ανήμπορους, στους φτωχούς, στους αγράμματους, όπως έκανε το ΚΚΕ στην Γερμανία, που με επιτροπές φοιτητών είχε αναλάβει όλη την φορολογική γραφειοκρατία των μεταναστών Ελλήνων εργατών. Κατάληψη του δολοφονικού πάρκου των κεραιών, στην κορφή του Υμμητού, με την θανατηφόρο ακτινοβολία, που έπρεπε να κλείση από τον καιρό του Λαλιώτη. Οχι μία εκδήλωση, μιά Κυριακή πρωί, μαζεύοντας στο δρόμο αγριολούλουδα, αλλά άγριες μαχητικές εκδηλώσεις, όπως έκαναν προ μηνός με τα τραίνα του θανάτου, οι Συνασπισμοί της Γερμανίας. Ενημερώσεις, με την αποκαλυπτική εργασία του πανεπιστημίου, σχετικά με την μόλυνση των προϊόντων της Θήβας και της Βοιωτίας, καρότα, κρεμμύδια και πατάτες, με υδράργυρο και εξασθενές χρώμιο που πωλούνται στις λαϊκές αγορές του προαστείου μας. Ποιός θα ελέγξη την  προέλευση, ποιός θα ενημερώση τον κόσμο;

Σταματώ, κουράστηκα.

Αντί να βοηθάνε, κατα βάθος είναι σύμμαχοι της νεοταξικής βαρβαρότητας, συμβάλουνε στην γενική αποβλάκωση.

= = = = = =

Το μαγαζάκι που πουλάει ιδέες

Το είδα να συμβαίνη, δεν γράφω αυθαιρέτως.

Εν αρχή ην ο «Χώρος».

Ο «πατριωτικός χώρος» ή ο «χώρος της αριστεράς», στ αλήθεια δεν έχει σημασία ποιόν θα διαλέξουμε.

Υπό την προϋπόθεση, -αναγκαία, ικανή και απαράβατη-, ο «χώρος» να μην βρίσκεται στα πόδια της εξουσίας και του κράτους. Ο λόγος είναι απλός. Στον χώρο της εξουσίας κολυμβάνε σφυροκέφαλοι καρχαρίες. Δεν μας παίρνει.

Αφού λοιπόν επιλέξουμε τον «χώρο» – ανοίγουμε το μαγαζί.

ΠΩΣ ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ

Πιάνουμε το κυρίαρχο, ή ένα απο τα κυρίαρχα ιδεολογήματα του «χώρου» που μας στεγάζει, και στην άκρη του κάνουμε έναν μικρό κόμπο – μία μικρή αλλαγή.

—————————————-ο–

Η αλλαγή αυτή, δεν πρέπει να είναι πολύ μεγάλη, ώστε να μας βγάλει εκτός του «χώρου», αλλά ούτε τόσο μικρή, ώστε να μένει ασήμαντη. Πρέπει να είναι πιστή στον «χώρο» και ταυτογχρόνως πρωτότυπη. Αν το καταφέρουμε αυτό, δεν είναι εύκολο, έχουμε πλέον την δική μας ξεχωριστή φίρμα. Και είμαστε έτοιμοι να πουλήσουμε.

ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ

Τι κάναμε μέχρι τώρα: μέσα σε έναν «χώρο» ορίσαμε έναν διακριτό «υποχώρο», ένα δικό μας μαγαζί. Και ηρθε η ώρα να πουλήσουμε το προϊόν μας .

Γνωρίζουμε ότι η δημιουργία του «υποχώρου» μας θα λειτουργήση σαν ένα «πηγάδι βαρύτητος». Θα προσελκύση, δηλαδή, όλους όσους κινούνται στην περιοχή του «υποχώρου» μας αλλά και στην ευρύτερη περιφέρειά του. Για να διευκολύνουμε λοιπόν την πρόσβασή τους στο μαγαζί μας, πρέπει να πακετάρουμε προσεκτικά και ελκυστικά το προϊόν που πουλάμε.

Ούτε αυτό είναι εύκολο -και πρέπει να προσεχθή ιδιαιτέρως.

ΤΟ ΠΑΚΕΤΑΡΙΣΜΑ

Πακετάρισμα σημαίνει συνθηματική κωδικοποίηση του βασικού ιδεολογήματος.

——————————–ο–

και με την συνθηματομετατροπή : ———ο- ———ο- ———ο-

Το πακετάρισμα είναι ζωτικώς απαραίτητο. Μεταφέρει το προς πώληση προϊόν μας στην μεγίστη δυνατή απόσταση, αφού μεταφέρεται εύκολα. Μετατρέπει το προϊόν μας, το ιδεολόγημά μας, σε «σφραγίδες» που μένουν στην μνήμη, και ταυτογχρόνως λειτουργεί οριοθετικά και χωροκτητικά, αφού κρατάει και δείχνει σταθερό τον «υποχώρο» μας, ακριβώς όπως οι ασβεστωμένες πέτρες δείχνουνε και κρατάνε ένα οικόπεδο.

ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ – 2

Οι αληθινοί «χώροι», οι αληθινές πατρίδες των σωμάτων και των ψυχών μας, δημιουργούνε κοινωνία ανθρώπων και κοινότητα ανθρώπων, με ορατούς και αόρατους πάντως ακατάλυτους δεσμούς.

Ο δικός μας «χώρος», το μαγαζάκι που φιάξαμε, ως απάτη που είναι και ψεύδος, δεν δημιουργεί δεσμούς κοινότητος.

Οι πελάτες, ο καθένας μόνος, περιφέρεται στους διαδρόμους με τα ράφια των ιδεολογημάτων που τους προσφέρουμε, σιγοψιθυρίζοντας τα γελοία όνειρα ενός φανταστικού ατομικού μεγαλείου.

Είμαι εγώ ο γίγαντας της σκέψης…. παλεύω όμως μόνος.

Το επόμενο έργο μου θα τους συντρίψη.

«Αύριο ξημερώνει η επανάσταση» ή «Θα σηκωθή, ήρθε η ώρα, ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς».

Σημειώστε εδώ ακόμα μία φορά τα οφέλη της συνθηματικής κωδικοποίησης, του πακεταρίσματος.

Είναι πυξίδα, για να μην χαθούνε οι πελάτες, και για να επιστρέφουνε πάντα, στο μαγαζάκι μας που πουλάει ιδέες.

Α. Φαρ.

4 Comments

  1. Herr K.
    13/12/2010

    Ετσι είναι.
    Το πρόβλημα όμως με τη ριζοσπαστική αριστερά είναι ότι δεν είναι μόνον η παραπάνω καρικατούρα. Είναι και κινήματα, είναι και κάποιες σοβαρές προσωπικότητες, είναι και αρκετός έντιμος κόσμος που συμβιώνει με τους συνασπίστας που περιγράφεις.

    [bfo δικα σου είναι τα δύο κείμενα;]

  2. Γιάννης
    13/12/2010

    “είναι και αρκετός έντιμος κόσμος που συμβιώνει με τους συνασπίστας που περιγράφεις”

    καὶ πῶς στὸ καλὸ γίνεται νὰ συμβιώνει ὁ γλέζος μὲ τὸν τσίπρα; ὁ λαφαζάνης μὲ τὸν ἀλαβάνο;

  3. admin
    13/12/2010

    Ετσι είναι. Το πρόβλημα όμως με τη ριζοσπαστική αριστερά είναι ότι δεν είναι μόνον η παραπάνω καρικατούρα. Είναι και κινήματα, είναι και κάποιες σοβαρές προσωπικότητες, είναι και αρκετός έντιμος κόσμος που συμβιώνει με τους συνασπίστας που περιγράφεις.

    Νομίζω ότι αυτό τον κόσμο όμως τον περιγράφει σε ένα βαθμό το δεύτερο κείμενο ―ότι δηλαδή χωρίζεται σε μικρομάγαζα, και αγκιστρώνεται στις βεβαιοτητές του.

    [bfo δικα σου είναι τα δύο κείμενα;]

    Ε, όχι, αφού έχουν και υπογραφή! Είναι του “Α. Φαρ.” (περισσότερα εδώ: http://www.bigfatopinion.net/search/label/%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%B1 )

  4. admin
    13/12/2010

    καὶ πῶς στὸ καλὸ γίνεται νὰ συμβιώνει ὁ γλέζος μὲ τὸν τσίπρα; ὁ λαφαζάνης μὲ τὸν ἀλαβάνο;

    Αυτό ακριβώς σκέφτηκε και ο Κουβέλης ;-)

Leave a Reply